Dlaczego warto korzystać w firmie z Social Mediów?

17 marca 2020 Dodane przez
Social Media dlaczego warto korzystać

Social media od dawna nie są już tylko tym miejscem, w którym ludzie ( przeważnie młodzi ) miło spędzają wolny czas rozmawiając ze znajomymi, publikując zdjęcia, szukając treści związanych z ich zainteresowaniami. Jest to również przestrzeń, w której zarówno małe firmy, jak i wielkie korporacje reklamują swoje usługi, poszukują nowych klientów.

 

Zdarza się nawet, że właściciel firmy rezygnuje z prowadzenia strony internetowej uznając, że obecność w mediach społecznościowych ( Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter ) w zupełności wystarczy i jest nawet bardziej korzystna dla rozwoju jego biznesu. Takie podejście jeszcze 10 lat temu uważane byłoby za niezbyt poważne, dzisiaj raczej nikogo nie dziwi. W świecie biznesu zdano sobie sprawę z tego, że wśród milionów osób logujących się codziennie na swoje konto na portalu społecznościowym znajduje się wielu potencjalnych klientów.

 

Budowanie profilu idealnego odbiorcy, targetowanie reklam, docieranie z ofertą do potencjalnych klientów

Social media dają ogromne możliwości promocji oferty Twojej firmy. Najskuteczniejszym z możliwych sposobów dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane jej ofertą, są płatne reklamy. Takie portale jak Facebook czy Instagram umożliwiają emisję takich reklam, zapewniając przy tym możliwość dokładnego ich targetowania. Oznacza to, że reklamodawca może dokładnie określić grupę docelową, której będą wyświetlać się treści reklamowe. W ten sposób ryzyko, że reklamę Twojego produktu lub usługi zobaczą osoby, których wiek, miejsce zamieszkania lub zainteresowania wykluczają taką możliwość, aby oferta Twojej firmy wydała im się ciekawa, zostaje zredukowane praktycznie do zera.

 

Możliwość wchodzenia w interakcje z Klientami i lepsze dostosowywanie oferty

Social media to znakomicie spełniający swoją funkcję kanał służący komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami. Bardzo łatwo jest tutaj wejść w interakcje z klientem, aby dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Można poznać jego potrzeby, opinie na temat produktów, które zakupił lub usług, z których skorzystał. Warto jest postarać się poznać, jakie ma on oczekiwania, co sprawia, że dany element oferty firmy wydaje mu się interesujący. Wydaje się, że dokładne poznanie potrzeb klienta to najlepszy sposób na zapewnienie firmie rozwoju.

Tworzenie społeczności wokół marki i zwiększanie świadomości

Jeżeli uda Ci się z pomocą social mediów zbudować wokół swojej firmy społeczność składającą się z osób zainteresowanych jej ofertą, regularnie odwiedzających jej profil na portalu społecznościowym, chętnie komentujących umieszczane tam przez Ciebie treści i zgłaszających swoje propozycje oraz uwagi, przed Twoją firmą otworzą się zupełnie nowe możliwości. Jak więc widzisz zdecydowanie warto jest zainteresować się możliwościami, jakie dają social media. Zwłaszcza wtedy, gdy nie zdecydowałeś/aś się jeszcze na zastosowanie ich w większej skali prowadząc swój biznes.