Google Hotels, nowoczesna wyszukiwarka hoteli

17 marca 2020 Dodane przez
Google Hotels

Google poszerzyło swoją ofertę wyszukiwania o nowy blok wyników, czyli Google Hotels. Platforma jest bardzo łatwa w obsłudze, szybka i intuicyjna, dlatego stanowi poważną konkurencję dla takich portali jak Booking.com czy Hotels.com. Google Hotels oferuje wyszukiwanie bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki, jednocześnie skracając czas poszukiwań, bo pomija krok, który wiąże się ze znalezieniem bazy z hotelami.

 

Spotkało się to krytyką, ponieważ Google odcięło się od swojego pierwotnego zastosowania, czyli wyszukiwarki, a przyswoił bardziej cechy portalu internetowego. Wcześniej na taki krok zdecydowały się wyszukiwarki takie jak Baidu czy Yahoo. Dla użytkownika to bardzo wygodne, bo dzięki temu może załatwić wszystko w jednym miejscu. Wystarczy, że kliknie link google.com/travel/hotels, a znajdzie się bezpośrednio w wyszukiwarce hoteli. Link jest tu pomocny, jednak również samo wpisanie hasła w Google podpowie nam, który wynik kliknąć.

 

Grupa odbiorcza

Nowa usługa Google’a jest niezwykle prosta w obsłudze. Odnajdą się w niej nawet niezbyt dobrze zorientowani w Internecie użytkownicy. W oknach wyszukiwania wystarczy podać, dokąd chcemy jechać, przedział czasowy od-do, który chcemy spędzić w hotelu i liczbę osób, a wtedy pokażą się najkorzystniejsze dla nas oferty. Jeśli chcemy, aby wyniki były precyzyjne, dopasowane do naszych oczekiwań, wystarczy podczas wyszukiwania zaznaczyć interesujące opcje. Do wyboru mamy m.in. bezpłatne Wi-Fi, bary, restauracje i wiele innych. Można również wybrać przedział cenowy, który pokaże spis wszystkich hoteli na mapie z określoną ceną. Dzięki temu na poziomie jednej karty możemy porównać ceny wszystkich hoteli. Jak widać, Google przygotowało przemyślaną strategię, która może być bardzo poważna dla konkurencji.

 

Podgląd wszystkich dostępnych pokoi

W odróżnieniu od innych stron posiadających ofertę hotelową, w Google Hotels znajdziemy możliwość zapoznania się ze zdjęciami wszystkich dostępnych pokoi oferowanymi przez hotel wraz z podaną ceną, a to wszystko na jednej stronie. Google Hotels wyszło tutaj z ciekawą inicjatywą, bo w większości portali znajdujemy oferty, które mają w swoich zasobach tylko jedno zdjęcie pokoju, co może wydawać się bardzo stronnicze. Google sprostało oczekiwaniom użytkowników, dla których takie rozwiązanie jest bardzo wygodne i pozwala podejmować przemyślane decyzje.

 

Doskonałość i precyzja wykonanych stron internetowych

Konstrukcja stron internetowych wybranych hoteli jest skupiona na maksymalnym wykorzystaniu informacji w witrynie. Ułatwieniem dla użytkownika będzie to, że zdjęcia hotelu znajduje się na samej górze strony, co wiąże się z tym, że nie musi on wchodzić w galerię zdjęć i klikać każdego zdjęcia osobno. Znaczniki map to kolejna funkcja, którą znajdziemy na stronach hotelowych. Co więcej, strona nie szkodzi użytkownikowi CTA podczas dokonywania rezerwacji, ponieważ zawiera wiele istotnych informacji powyżej zakładek.

 

Dodatek w postaci funkcji mobilnej

Google Hotels dnia 26 marca 2019 r. wprowadziło funkcję mobilną, zaopatrzoną w funkcję analizowania witryn turystycznych pod kątem zakwaterowania wakacyjnego. Wystarczy, że na urządzenie przenośnym wpiszesz nazwę witryny google.com/hotels, a następnie w niebieskiej zakładce wybierzesz dodatkowe filtry. Kliknięcie zakładki hotele przekieruje cię na zakładkę więcej filtrów, w której będzie można wybrać rodzaj zakwaterowania. Tam wystarczy wybrać opcję wynajem na wakacje. Aby móc zaoferować swoim użytkownikom takie rozwiązanie, Google współpracowało z biurami turystycznymi, takimi jak Expedia, HomeAway, Hotels.com, NextPax, RedAwning, Rentals United, TripAdvisor i VRBO.

 

Ciekawe okazje

Ciekawą opcją jest zastosowanie filtra, który wyszukuje tylko oferty, które przecenione. Co więcej, Google Hotels wyróżnia dla nas okazyjne ceny. Przy danej nazwie hotelu umieszcza plakietkę z napisem okazja. Dzięki czemu nie musimy wchodzić w konkretną ofertę, aby się o tym przekonać. Okazje te mogą dotyczyć cen pokoi niższych niż standardowa stawka albo niższej niż w pobliskich hotelach, a posiadających podobny standard. To pozwala klientowi odróżnić stawkę oferowaną od standardowej. Druga oferowana obniżka dotyczy cen pokoi po obniżce przez właściciela w stosunku do ceny rynkowej. Tu klient może zauważyć już wyliczoną kwotę obniżki.

 

Klasa hotelu

Aby pomóc użytkownikom podjąć decyzję, Google wprowadziło podział na klasy. Oceny można dokonywać, zaznaczając ilość gwiazdek od jednej do pięciu. Można tego dokonać już na etapie wyszukiwania. Opinie są pobierane przez Google’a między innymi od partnerów zewnętrznych, a także od przedstawicieli branży hotelarskiej. Ocenie podlegają również cechy danego hotelu, do których należy cena, lokalizacja, wielkość pokoi i inne udogodnienia. Wykorzystywane są do tego inteligentne systemy uczące się, które sprawdzają te cechy i następnie oceniają. Na przykład hotel dwugwiazdkowy oferuje skromne hotele w niskiej cenie, a hotel czterogwiazdkowy posiada już luksusowy wystrój z większymi udogodnieniami. Kryteria, według których system ocenia, są identyczne dla wszystkich hoteli. Można zauważyć również hotele, którym nie została przypisana żadna z klas, a to dlatego, że nie zostały jeszcze ocenione przez Google’a. Każdy użytkownik może jednak przesłać swoją opinię dotyczącą klasy hoteli.

 

Wskazówka!

Jeśli zdarzy się, że hotel nie widzi Twojej rezerwacji, odczekaj 24 godziny od złożenia zamówienia. Zazwyczaj wtedy personal zobaczy rezerwację. Jednak, gdy po upływie tego czasu nie zobaczysz żadnych skutków, wtedy telefonicznie skontaktuj się z partnerem rezerwacji. Dane znajdziesz na stronie internetowej.