Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego? Poznaj wartość content marketingu!

23 lipca 2020 Dodane przez

Blog jeszcze do niedawna kojarzył się głównie z internetowym pamiętnikiem i przestrzenią zwierzeń dla nastolatków. Aktualnie zmienił swoje funkcje i wykorzystywany jest przez wiele firm jako skuteczne narzędzie marketingu. Sprawdź, co możesz osiągnąć, dzięki prowadzeniu firmowego bloga!

 

Pomimo coraz większej popularności blogów firmowych, jest jeszcze wielu przedsiębiorców, którzy uważają je za fanaberie, niepotrzebną stratę czasu i pieniędzy. Wyraźnie nie znają korzyści, jakie daje skuteczny content marketing. Postaramy się je przybliżyć w tym artykule.

 

Trochę statystyk

Zanim przejdziemy do omówienia poszczególnych zalet prowadzenia boga firmowego, warto odnieść się do statystyk, które mówią same za siebie.

  • Marketerzy, którzy prowadzą bloga firmowego, osiągają 13-krotnie większy zwrot inwestycji, niż firmy, które tego nie robią,
  • Aż 80% internautów korzysta z serwisów społecznościowych i blogów,
  • Aż 59% marketerów sądzi, że blogowanie przynosi wartość,
  • Blogi mogą skutkować aż 434% wzrostem liczby indeksowanych stron i 97% wzrostem indeksowanych linków,
  • Firmy, które prowadzą bloga, generują średnio o 67% więcej leadów sprzedażowych miesięcznie, niż firmy, które go nie prowadzą,
  • Blogowanie jest trzecią najpopularniejszą strategią marketingu treści, po video i e-bookach,
  • Aż 90% firm prowadzi bloga firmowego,
  • Aż 70% osób wolałoby dowiedzieć się o produkcie z artykułu niż z reklam,

Źródło: SENUTO

Brzmi niewiarygodnie, prawda? A jednak! Przejdźmy zatem do kolejnych zalet firmowego bloga.

 

Gromadzenie społeczności wokół marki i generowanie ruchu

Prowadzenie bloga jest idealnym miejscem gromadzenia się stałych czytelników, a więc potencjalnych sympatyków i klientów Twojej firmy. Coraz mniej osób (o czym wspominaliśmy w statystykach) reaguje na reklamy. Wynika to z tego, że nie chcą kupować „kota w worku”, więc poszukują szczegółowych informacji na temat danego produktu lub usługi. Dzięki wysokiej jakości treściom poznają oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a także korzyści, jakie może przynieść im dany produkt lub usługa. Blog firmowy pozwala również zbudować pewną pozycję w wyszukiwarce Google, dzięki czemu ruch na Twoim blogu będzie się zwiększał i powstanie duża społeczność wokół Twojej marki, co przełoży się z pewnością na sprzedaż.

 

Generowanie leadów (kontaktów sprzedażowych)

Blog firmowy jest idealnym miejscem, w którym możesz śmiało zamieszczać odnośniki do oferty z konkretnym produktem, bądź też formularze do zapisu na newsletter. Dzięki temu Twoi czytelnicy mogą bezpośrednio przejść do danego produktu i go zakupić, bądź też związać się na dłużej z Twoją marką, ofertą i nowościami. Newsletter powoli Ci być w ciągłym kontakcie z Twoimi odbiorcami, przekazywać im informacje o Twojej firmie, produktach, usługach, zbliżających się promocjach.

 

Pozycjonowanie na „długi ogon”

Wpisy, które zawierają odpowiednie słowa kluczowe, są wychwytywane przez wyszukiwarkę Google, która wysoko je pozycjonuje. Aby klienci mogli trafić na Twój artykuł, przede wszystkim musisz skupić się w nim na frazach z „długiego ogona”, które są często wpisywane w wyszukiwarce przez klientów. Są to zapytania, na które klienci szukają odpowiedzi, a Ty możesz im ich dostarczyć. Twój artykuł będzie znajdywał się na wysokiej pozycji w wyszukiwaniach, ale również dostarczając cennej wiedzy odbiorcom, zachęci ich do korzystania z Twoich produktów i usług.

 

Kreowanie pozycji lidera branży

Prowadzenie bloga pozwala firmie nie tylko zaistnieć w przestrzeni wirtualnej, ale również zbudować silną pozycję lidera branży. Artykuły poparte danymi, sprawdzonymi informacjami, wskazówkami będą dla Twoich odbiorców pomocne i wartościowe, a tym samym będą wpływały na wizerunek Twojej marki, jako eksperta branży. Wysokiej jakości treści pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zaoferować Twoim odbiorcom coś więcej niż tylko produkt i usługa, a tym samym zdobyć ich zaufanie. Coraz więcej potencjalnych klientów ceni kompetencje pracowników firmy, zanim skorzysta z usług lub zakupi dany produkt.

ŹRÓDŁO: BLOG HUBSPOT