Porzucone koszyki – co zrobić, by było ich mniej i jak odratować klientów.

25 sierpnia 2020 Dodane przez

Porzucone koszyki to problem wielu sklepów internetowych. Klient napełnia koszyk produktami, które go zainteresowały, ale ostatecznie nie dokonuje zakupu i opuszcza stronę. Współczynnik porzuceń koszyka to średnio 65-85%!! Czy możemy zrobić coś, by przekonać klienta do dokończenia zakupów? Tak!

Jak sprawdzić, jak często klienci porzucają koszyki w Twoim sklepie?

W panelu administracyjnym sklepu internetowego, powinny się znajdować szczegółowe raporty. Spróbuj odnaleźć tam dane: Porzucone Koszyki lub Abandoned Carts. Możesz zainstalować też specjalną wtyczkę, która będzie monitorowała kiedy, kto i co wkładał do koszyka, czy doszło do transakcji i ile koszyków zostało porzuconych.(np. WP TAO). Te dane można również wyciągnąć z Google Analytics’a (Konwersje> E-commerce > Zachowania zakupowe > Porzucenia koszyka).

Dlaczego klienci porzucają koszyk?

Powodów może być kilka np. konieczność rejestracji, brak wygodnej metody płatności, dostawy, niedostosowanie strony do mobile, znalezienie lepszej oferty u konkurencji lub odłożenie zakupów na później, zastanawianie się nad zakupem, odłożenie zakupów z przyczyn losowych (np. coś nam wypadnie i zapominamy dokończyć zakupy). Są więc na naszej liście klienci, których mamy szansę jeszcze odratować.

Co zrobić, by porzuconych koszyków było mniej i ratować porzucone koszyki?

  • Jeśli do zrealizowania zakupów wymagasz rejestracji – dodaj możliwość rejestracji przez Facebook, Gmail, maksymalnie uprość formularz rejestracji lub dodaj możliwość zakupów bez rejestracji.
  • Daj możliwość wyboru popularnej metody płatności: Blik, PayU, PayPal, DotPay, Przelewy24.
  • Daj możliwość wygodnej dostawy np. kurier, Paczkoma, odbiór w punkcie np. Żabka).
  • Dopilnuj, by Twój sklep internetowy był dostosowany do urządzeń mobilnych.
  • Kampania na Facebooku: remarketing, remarketing dynamiczny, a także reklamy skierowane do grupy niestandardowych odbiorców, którzy dodali produkt do koszyka, ale go nie kupili.
  • Reklamy kontekstowe Google Ads – wyświetlanie reklam, które przedstawiają towary, które klient miał zamiar kupić lub te, które jedynie przeglądał.
  • Mailing remarketingowy – wysyłanie wiadomości mailowych do klienta, który opuścił stronę i nie sfinalizował swoich zakupów.
  • Spersonalizowana reklama ukazująca przeglądane produkty + dodatkowy rabat „Twoje produkty czekają na Ciebie. Tylko teraz -10% zniżki.”

Skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie skuteczne kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads.