„Po co mi ten Landing Page?” – funkcja i cechy dobrego Landing Page’a

26 listopada 2020 Dodane przez

„Po co mi ten Landing Page?”

Landing page to pojedyncza, minimalistyczna strona internetowa, która jest zaprojektowana specjalnie pod realizację konkretnego celu np. wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie ebooka, zapisanie się do listy mailingowej. To na landing page często odsyłany jest ruch z reklam, by zwiększyć skuteczność kampanii. Niestety wiele firm marnuje budżet reklamowy na przekierowania reklam na stronę główną… Dlaczego nie warto tego robić? Strony główne często przepełnione są wieloma informacjami, są rozbudowane, pozwalają na przechodzenie do poszczególnych podstron. Może to odwrócić uwagę odbiorcy od tej jednej czynności, na której nam najbardziej zależało (zrealizowania wyznaczonego celu). Podsumowując – stworzenie dobrze zaprojektowanego landing page’a pozwoli Ci skupić uwagę odbiorcy na realizacji jednego celu, zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych i zwiększyć konwersje. 

Co powinien zawierać skuteczny landing page?

Treści

  • Nagłówek spójny z treściami reklam
  • Wypunktowane, przejrzyście przedstawione korzyści
  • Jasno zakomunikowana przewaga konkurencyjna – dlaczego wybrać właśnie Twoją firmę?
  • Treści muszą skupiać się na realizacji jednego celu
  • Warto dodać opinie klientów potwierdzające korzyści

Wygląd

  • Prosty układ strony
  • Grafika dobrana do tematyki
  • Wygląd spójny z identyfikacją wizualną firmy i reklam, które odsyłają na landing.
  • Wyróżniające się kolorystycznie, łatwe do zlokalizowania przyciski CTA (Call To Action np. „Wyślij”)

Formularz

  • W podnagłówku dobrze jest wypisać korzyści płynące z wypełnienia formularza
  • Pola wymagane w formularzu muszą być przemyślane i nie może być ich zbyt dużo (mogłoby to obniżyć konwersję). Formularz musi być prosty.
  • Przycisk CTA musi być adekwatny do treści nagłówka
  • Po wypełnieniu formularza lub spełnieniu określonego celu np. dokonaniu płatności, użytkownik powinien zostać przekierowany na stronę „Thank you page”

User Experience

  • Landing page powinien dopasowywać się do urządzeń moblinych
  • Strona powinna szybko się ładować. Sprawdzić to można na Google PageSpeed
  • Landing page powinien być minimalistyczny, nie zawierać żadnych elementów, które mogą odciągać uwagę od CELU. Nie stosujemy tu nawigacji, linków zewnętrznych czy odnośników do social mediów

 

 

Źródła:
www.landingi.com
www.getresponse.pl