Jak znaleźć i wybrać influencera do współpracy?

28 grudnia 2021 Dodane przez

Influencer marketing ma wiele korzyści: zwiększa świadomość marki u konsumentów, wiarygodność i zaufanie do marki, zasięg i ruch w witrynie, zaangażowanie społeczności wokół marki/produktów, wspiera działania SEO.
Aż dla 72% internautów jako pierwsze źródło informacji o produktach wybierają blogi i vlogi, a 53% przyznaje, że dokonało zakupu pod wpływem ich treści. Wiele użytkowników traktuje opinię influencera na równi z opinią znajomych.

Jeśli mamy już ułożoną strategię marketingową, która uwzględnia influencer marketing musimy znaleźć odpowiednie osoby. Gdzie szukać influencerów do współpracy?

  1. Grupy na Facebooku
    Na Facebooku możemy znaleźć różne grupy poświęcone influencerom, youtuberom, tiktokerom, instagramerom. Tutaj znajdziesz z powodzeniem mikroinfluencerów o mniejszych zasięgach. Na grupie Influencer Polska – praktycznie o influencer marketingu możesz wystawić swoją ofertę współpracy opisując kogo szukasz, dla jakiego produktu, na jakim kanale social media, a nawet jaki minimalny zasięg Cię interesuje i jaką formę rozliczenia preferujesz.
  2. Raporty i rankingi
    Rankingi topowych influencerów znajdziesz w rankingach np. See Bloggers, SoTrender lub Andrzeja Tucholskiego.
    Szczegółowe raporty o influencerach możesz zweryfikować na takich stronach jak socialblade.com lub postforrent.com
  3. Konkursy
    Nominowani i laureaci Gali Twórców czy też Grand Video Awards to osoby, na które na pewno warto zwrócić uwagę. Takie konkursy nominują influencerów z kilkunastu kategorii (np. Beauty & Fashion, Edukacja, Kulinaria, Podróże, Zdrowie i Sport, Wnętrzarskie i DIY, Profesjonalne i specjalistyczne, Kultura i sztuka, Lifestyle, Parenting, Podcast, TikTok…) więc na pewno znajdziesz coś dla swojego biznesu.
  4. Podobne/ Proponowane
    Obserwuj to, co proponują Ci portale społecznościowe. Na YouTubie i Instagramie po dodaniu interesującego nas profilu zostanie nam wyświetlona lista podobnych użytkowników. W ten sposób samodzielnie odkryjesz nowe osoby warte uwagi.
  5. Platformy
    Jeśli nie chcesz szukac na własną rękę skorzystaj z gotowej bazy influencerów np. WhitePress, Platforma umożliwia filtrowanie po tematyce, zasięgach, mieście. Gromadzi w jednym miejscu ponad 36800 portali, 11540 influencerów, 670 dziennikarzy. Narzędzie jest płatne.
  6. Wyszukiwanie po hashtagach
    Wyszukując w hashtagach na Instagramie popularne hasła, zgodne z naszą marką np. (#weganizm) możemy odnaleźć popularne wpisy osób, które prawdopodobnie będą pasowały do naszego brandu.

Zanim podejmiesz współpracę z influencerem zweryfikuj go.
Sprawdź, czy obserwatorzy nie są wykupieni. Jak to rozpoznać? Podejrzane konta będą miały dziwne nicki, najprawdopodobniej nie będą pochodziły z Polski, nick może być ciągiem znaków. Gdy obserwatorzy są wykupieni nie będą generować zasięgów lub te zasięgi będą sztucznie pompowane – i nie zrealizujemy naszych celów marketingowych. Innym tipem na rozpoznanie konta z wykupionymi obserwatorami są duże skoki liczby obserwujących, małe zaangażowanie na koncie, niewiarygodne komentarze z dziwnych kont (boty lajkujące).