Lista narzędzi do zainstalowania na firmowej stronie www

16 marca 2022 Dodane przez

Jakie narzędzia powinna mieć wgrane na swojej stronie każda firma?

Google Analytics: słowniczek pojęć i podstawowe statystyki » Pomoc | home.pl
  1. Google Analytics

Narzędzie pozwala analizować, kto wszedł na naszą stronę i co na niej robił. By wyciągnąć z Google Analyticsa nieco więcej danych, poza instalacją podstawowego kodu, należy również skonfigurować zdarzenia oraz cele.
Zdarzeniami będą konkretne akcje wywoływane przez użytkowników korzystających z Twojej witryny (np. zdarzenie page_view jest uruchamiane, gdy użytkownik wyświetli daną podstronę).
Cele, to te zdarzenia na stronie, na których nam szczególnie zależy. W przypadku B2B mogą to być np. przesłanie formularza kontaktowego, pobranie oferty lub kroki pośrednie (które w przyszłości mogą doprowadzić do sprzedaży) takie jak: zapisanie się do Newsletteru lub pobranie Lead Magnetu.
Dzięki wdrożeniu Analyticsa możemy przeanalizować, które kanały marketingowe przynoszą najlepszy efekt.
Analytics daje możliwość tworzenia segmentów – możemy analizować najważniejsze dla nas zachowania użytkowników i analizować konkretny segment. To przydatna opcja przy tworzeniu persony lub ustawianiu reklam.


2. Kody śledzące

Kody śledzące pozwalają identyfikować każdą osobę, która wejdzie na stronę. Przykładem takiego kodu jest Piksel Facebooka, ale możliwe jest wgranie kodów śledzących z takich mediów jak LinkedIn/ Pinterest/ TikTok. Więc jeśli jesteśmy tam aktywni komunikacyjnie i reklamowo koniecznie wgrajmy kody śledzące na swoją stronę.
Dane zbierane przez kody śledzące możemy wykorzystać do remarketingu – czyli wyświetlać reklamy w social mediach osobom, które już były na naszej stronie.
Podstawowe wgranie kodu Piksela zbiera tylko informacje o tym, że ktoś na daną stronę wszedł. Powinniśmy skonfigurować zdarzenia (w każdym narzędziu osobno) – za pomocą kodów dodatkowych. Na Facebooku zrobisz to w prosty sposób, bez wiedzy programistycznej – w menedżerze zdarzeń, konfigurując nowe zdarzenia z Piksela. Dzięki temu dowiemy się, że np. dane kliknięcie w reklamę przyniosło nam zakup lub kontakt w witrynie. Prawidłowo skonfigurowane zdarzenia umożliwiają sprawdzanie skuteczności kampanii reklamowej i jej optymalizację.



3. Cux.io/ Hotjar

Cux.io i Hotjar to narzędzia służące do analityki ruchu na stronie, czyli po prostu do sprawdzana zachowań użytkownika na stronie. Możemy obejrzeć nagrania z wizyt na stronie, zobaczyć podsumowania – mapy świetlne (które obszary były dla odbiorców najbardziej interesujące), najbardziej klikalne miejsca. Cux.io dodatkowo podsumowuje nam wściekłe kliknięcia (w miejsca nieklikalne). Oba narzędzia pomogą Ci znaleźć błędy na stronie z perspektywy designu, lepiej zrozumieć odbiorcę witryny.

User.com - Marketer+ - przewodnik po marketingu



4. User.com

Narzędzie przeznaczone do marketing automation. Pozwala prześledzić ścieżkę użytkownika na stronie i na jej podstawie wywołać konkretną akcję marketingową np. gdy gość odwiedza konkretną podstronę już któryś raz, może dostać od nas specjalną ofertę.

Google Optimize - Andrea Fiorindo | E-Commerce & Digital Analyst Consultant

5. Google Optimize

Narzędzie to pozwala na wprowadzaniu zmian na stronie bez umiejętności programistycznych – w celu testowania wersji A/B strony. Możemy zmienić wygląd; kolejność elementów, teksty, zdjęcia). To przydatne szczególnie z pespektywy kampanii reklamowych, które na daną podstronę odsyłają.


6. Narzędzia ułatwiające kontakt

Callpage i czater to narzędzia, które ułatwiają i zachęcają do kontaktu przez www. Możliwe jest np. zamówienie rozmowy telefonicznej w ciągu kilku sekund lub chatu z Twoim pracownikiem.

Mamy nadzieję, że lista narzędzi okaże się pomocna i jak najszybciej wdrożysz powyższe rozwiązania na swojej firmowej wwww!

Źródła:
Artur Jabłoński, podcast Konkretnie o marketingu: Narzędzia, które każda firma powinna zainstalować na swojej stronie internetowej #57.