Jakie korzyści przynosi kampania Instagram Ads?

1 lutego 2023 Dodane przez

Instagram Ads to uniwersalne narzędzie, które pozwala reklamować się na Instagramie. System reklamowy (podobny do narzędzia Facebook Ads) oferuje zaawansowane opcje targetowania reklam, w tym targetowanie automatyczne.

Rodzaje reklam na Instagramie

Istnieje kilka podstawowych i najczęściej wybieranych rodzajów reklam na Instagramie, które powinny być dostosowywane do profilu użytkowników, do których chcemy dotrzeć z naszym przekazem. Są to:

  • reklamy w Insta Stories – relacje na Instagramie to ogromna przestrzeń do reklamowania produktów i usług (aż ok. 500 mln kont codziennie przegląda relacje na Instagramie),
  • reklamy w formie zdjęć (poziome lub kwadratowe) – mogą zareklamować wszystko, w atrakcyjny sposób,
  • reklamy w formie filmiku – niektóre produkty i ich cechy można lepiej zaprezentować w formie wideo. Kampanie wideo są również świetnym wsparciem dla kampanii fotograficznych np. w branży modowej istnieje silny trend, aby oprócz sesji zdjęciowych do niektórych kolekcji robić krótkie video lookbooki – tego typu treści doskonale sprawdzają się w płatnej reklamie.
  • reklamy kruzelowe i kolekcje reklam – w precyzyjny sposób docierają do potencjalnych klientów.

Jakie są największe korzyści kampanii Instagram Ads?

Kampanie na Instagramie mają kilka zalet, które sprawiają, że warto zainwestować w tego typu reklamę dla swojej firmy. Do największych zalet kampanii na Instagramie zaliczyć można:

  • trafne docieranie do szerokiego grona potencjalnych klientów – na Instagramie można bardzo precyzyjnie targetować kampanie np. na podstawie określonych zachowań lub zainteresowań (obserwowane konta, kliknięte reklamy),
  • docieranie do grupy ludzi w określonym miejscu na świecie,
  • możliwość tworzenia niestandardowych odbiorców reklam – podobnie jak na Facebooku, na Instagramie można wyświetlać płatne kampanie użytkownikom na podstawie ich adresu e-mail lub numeru telefonu,
  • możliwość tworzenia odbiorców takich jak nasi klienci,
  • niskie koszty – nie musisz inwestować dużych sum w kampanię na Instagramie, możesz uzyskać kliknięcia użytkowników za kilkanaście złotych (dobre efekty można osiągnąć nawet przy niewielkim budżecie),
  • możliwość zarządzania budżetem – tworząc kampanię na Instagramie, możesz w pełni kontrolować związane z nią koszty, np. ustalając maksymalny budżet, po którym reklamy na tej stronie społecznościowej zostaną wstrzymane.

Jakie to przynosi realne korzyści firmie?

Dobre reklamy na Instagramie to świetny sposób na: zdobycie popularności marki, dotarcie do nowych użytkowników i potencjalnych klientów ze swoim produktem lub usługą, zwiększenie zasięgu postów (im więcej osób polubi zdjęcie lub rolkę, tym więcej osób go zobaczy), przekierowanie na stronę internetową, poprawienie wyników sprzedażowych firmy.