Zwiększenie sprzedaży w e-commerce w branży funeralnej
Klient, który specjalizuje się w sprzedaży internetowej wyrobów funeralnych, akcesoriów, nagrobków, narzędzi i chemii kamieniarskiej, zgłosił się do nas aby zwiększyć sprzedaż w segmencie produktów dedykowanych kamieniarzom.


Wspólnie z klientem zdefiniowaliśmy cele działań reklamowych:
- rozwój sprzedaży w sektorze B2B
- minimalny ROAS zakładany dla działań reklamowych w Google Ads: 450%

- Analiza i segmentacja asortymentu
Punktem wyjścia do zaprojektowania kampanii była segmentacja produktów oferowanych w sklepie zgodnie z kluczem:
- produkty najczęściej kupowane – „bestsellery”
- produkty o największej marży
- produkty otwierające sprzedaż (czyli takie które mają szansę uzupełnienia o produkty komplementarne)
- Ustrukturyzowanie działań reklamowych w Google Ads
W ten sposób wypracowaliśmy strategię reklamową w Google Ads opierającą się na trzech rodzajach działań: kampanii w sieci wyszukiwania, kampanii produktowej oraz remarketingu dynamicznym.
- Optymalizacja
W dalszych działaniach skupiliśmy się na monitorowaniu efektów kampanii oraz optymalizacji prowadzonych działań na podstawie gromadzonych na bieżąco danych.
- Kroki milowe
Jeden z milowych kroków optymalizacyjnych polegał na wdrożeniu kampanii Performance Max oraz kampanii typu generowanie popytu.
Kampanie Performance Max:
- generują zimny ruch o dobrej jakości dzięki zastosowaniu w targetowaniu sygnałów opartych na danych zebranych w początkowych etapach prowadzenia działań reklamowych,
- dostarczyły danych do bardziej szczegółowej segmentacji produktów,
- w konsekwencji wykazały konwersyjność znacznie wyższą niż kampanie produktowe.
Dzięki temu, że nasi specjaliści korzystają z zaawansowanego skryptu do analizy kampanii PMax ten rodzaj kampanii odpowiada za najwięcej wygenerowanych konwersji. Paradoksalnie, kampanie PMax są nie tylko skuteczniejsze niż kampania produktowa, ale również tańsze (średnie CPC PMax – 0,41 zł; średnie CPC PLA – 0,87 zł).

Wyniki kampanii
Wyniki, które osiągnęliśmy po niemal roku współpracy:
- ROAS na poziomie 641% – co oznacza, że 1 zł zainwestowany w reklamę wygenerował 6,41 zł przychodu
- docelowy poziom ROAS jest większy od pierwotnie przyjętych założeń KPI dla działań reklamowych w Google Ads
- koszt pozyskania konwersji – 46,92 zł
- ponad 91 tys. klików w reklamy
W IV kwartale 2023 uzyskaliśmy rekordową liczbę konwersji. W efekcie systematycznych optymalizacji kampanii w poprzednich miesiącach obniżyliśmy koszt konwersji aż o 16%. Dzięki temu efektywniej wykorzystaliśmy budżet reklamowy w szczycie sezonu (zainteresowanie produktami klienta: od marca do połowy listopada, zaś szczyt sprzedaży jest skumulowany przed 1 listopada).

listopad – grudzień 2023
Podsumowanie:
Kampania Google Ads realizuje założone cele i przynosi wymierne korzyści. Osiągnęliśmy ROAS na poziomie 641%, przewyższając tym samym oczekiwania naszego klienta.
Kluczem do sukcesu są tu przede wszystkim: stosowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych (m.in. skrypt PMax Insights) oraz wiedza i doświadczenie certyfikowanych specjalistów Google Ads i Google Analytics.
Nie bez znaczenia jest również elastyczne podejście do strategii reklamowej oraz długofalowość współpracy – kampanie w Google Ads realizujemy już niemal rok. Dzięki temu wiemy jak zmienia się rynek w branży funeralnej (sezonowość), znamy problemy sprzedażowe z którymi mierzy się nasz klient, a w konsekwencji jesteśmy w stanie bardziej skutecznie dostosowywać strategię reklamową do zachodzących zmian i celów biznesowych.
Chcesz zrealizować podobny projekt w swojej firmie?