Niemal 700 leadów w pół roku dla dewelopera przy średnim koszcie za jeden kontakt nieprzekraczającym 9 zł
Deweloper działający na trójmiejskim rynku od 2006 roku. Buduje i sprzedaje domy jednorodzinne: wolnostojące, bliźniacze i szeregowe w okolicy Trójmiasta. Lokum, od początku swojej działalności, dąży do urzeczywistnienia wizji dostępnego budownictwa wysokiej jakości, opartego na sprawdzonych polskich materiałach. Każdy projekt realizuje wykwalifikowana kadra przy współpracy z doświadczonymi wykonawcami. W ciągu ostatnich 6 miesięcy mieliśmy przyjemność pomóc w sprzedaży domów z dwóch inwestycji: Zakątek Tuchomski oraz Błoga Bysewska.


Głównym celem naszych działań była pomoc w sprzedaży domów z aktualnych inwestycji. Kluczowe cele marketingowe obejmowały:
- Zwiększenie widoczności dewelopera w mediach społecznościowych
- Pozyskiwanie leadów na zakup nieruchomości
- Zdobycie nowych obserwujących na Facebooku
- Nakłonienie do interakcji z marką – komentarzy, udostępnień i polubień

Strategia Kampanii
W mediach społecznościowych tworzyliśmy content oraz prowadziliśmy kampanię Meta Ads, która obejmowała:
- Kampanię wizerunkową – reklamy zwiększające aktywność dotycząca postów oraz ich zasięg
- Kampanię skupiającą się na zdobyciu nowych obserwatorów na Facebooku
- Kampanię z wykorzystaniem formularzy błyskawicznych – pozyskiwanie kontaktów (Lead Ads)
Równolegle prowadziliśmy kampanie Google Ads.
Realizacja Kampanii
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na utworzeniu content planu, który zawierał treści dla potencjalnie zainteresowanych osób. W planie znalazły się:
- Posty pokazujące ofertę dewelopera.
- Aktualne promocje, oferty specjalne oraz bieżące informacje na temat dostępnych domów.
- Luźne oraz merytoryczne treści związane z potrzebami potencjalnych Klientów.
- Tematyczne posty z kalendarza świąt nietypowych.
Wybrane publikacje były promowane, tak by zwiększyć ich zasięg oraz zachęcić odbiorców do aktywności.
Przez 6 miesięcy regularnie publikowaliśmy content oraz prowadziliśmy wcześniej opisane kampanie, czuwając nad ich efektami i postępem w sprzedaży domów.
Kreacje Reklamowe
W kreacjach wykorzystywaliśmy różne formaty, takie jak:
- Animacje
- Grafiki
Dostosowaliśmy je do różnych umiejscowień – biorąc pod uwagę zmianę rozmiaru ze względu na miejsce, w którym reklama pokazuje się odbiorcom.
Do kreacji przygotowaliśmy odpowiednie treści, wykorzystując język korzyści i różnego rodzaju zabiegi marketingowe.

Budżet, Optymalizacja i Wyniki
Kampania była stale monitorowana i optymalizowana, aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Skupiliśmy się na redukcji kosztu za pojedynczy kontakt oraz budowaniu społeczności poprzez aktywowanie odbiorców oraz pozyskiwanie nowych obserwatorów. Pracowaliśmy także nad kalorycznością leadów – jakością pozyskiwanych kontaktów.
Kampania przyniosła następujące rezultaty:
- Nowi obserwatorzy profilu na Facebooku: 762.
- Niski koszt aktywności użytkowników.
- Przez 6 miesięcy zebraliśmy kontakt do 668 osób, co przełożyło się na efektywną sprzedaż domów z dwóch inwestycji.
- Średni koszt pojedynczego kontaktu: 9 zł.
- Wartość pozyskanego klienta: około 8 000 000 zł.
Wnioski
Kluczowymi czynnikami sukcesu były:
- Przemyślany i angażujący content dostosowany do grupy odbiorców oraz aktualnych wydarzeń.
- Ciekawe i różnorodne grafiki (animacje, zdjęcia, wizualizacje) oraz treści reklamowe.
- Stałe monitorowanie i optymalizacja kampanii.
Z deweloperem Lokum współpracujemy do tej pory i jesteśmy przekonani, że uda nam się pomóc w sprzedaży kolejnych inwestycji.
Chcesz zrealizować podobny projekt w swojej firmie?