Najbardziej przydatne Google Eventy, które usprawnią działania na stronie

5 kwietnia 2020 Dodane przez
Najbardziej przydatne Google Eventy

Google Events to narzędzie służące do śledzenia zdarzeń na stronie. Korzystanie odbywa się za pośrednictwem Google Analytics. Jego zadaniem jest zbieranie plików cookies śledzonych za pomocą konwersji. Google Eventy są ważne z perspektywy marketera zarządzającego swoją stroną internetową. Śledzenie zdarzeń to określone działania użytkowników na stronie. Za pomocą wskaźników można badać interakcje użytkowników z treścią w witrynie. Są to m.in. kliknięcia reklam, przejścia użytkowników na kolejne podstrony za pomocą linków, odtwarzania elementów Flash, filmów, pobierania danych, otwierania plików AJAX, na przykład zakładek. Może się do tego nawet przyczynić przewinięcie strony. Śledzenie zdarzeń nie ma wpływu na generowanie kolejnych odsłon na stronie internetowej.

 

Dlaczego warto?

Uruchomienie w swojej witrynie Google Events korzystnie wpływa na konwersję na stronie. Może w znacznym stopniu przyczynić się do rozwoju działalności. To dlatego, że pomaga wyeliminować takie formy promocji, które są nieskuteczne a te, które nie osiągają pożądanych wyników, zamienić na bardziej opłacalne. Pomaga w zoptymalizowaniu strategii marketingowej za pomocą danych uzyskanych ze statystyk. Dane te mogą wskazać kroki, jakimi podążają użytkownicy odwiedzający witrynę, a nawet to, z jakich źródeł przybyli na stronę i co miało na to wpływ. W celu odczytania zdarzeń z Twojej strony internetowej, w pierwszej kolejności trzeba zalogować się na konto Google Analytics i przejść do zakładki raporty, a następnie wybrać zachowanie i zdarzenia.

 

  1. Kategoria / Można w taki sposób skonfigurować śledzenie zdarzeń, że algorytm będzie powiadamiał o konkretnej akcji na stronie, może to być na przykład zdarzenie kup teraz albo śledzenie całej ścieżki zakupowej. W ten sam sposób można skonfigurować działania w kwestii odtwarzania filmów na stronie. W tym celu w kategorii śledzenia zdarzeń należy wybrać zakładkę film, działanie odtworzenie. Aby ułatwić sobie pracę i nie dodawać wszystkich działań oddzielnie, można zastosować pomiar większej ilości zdarzeń. W tym celu należy odpowiednio pogrupować elementy, które będą śledzone. Może to być na przykład cały obszar materiałów wideo, jak również podział kategorii na podkategorie, co i tak okaże się mniej wymagające niż oddzielanie każdego materiału osobno. Warte przeanalizowania są zakładki AJAX. Mogą one okazać się cenną wskazówką na temat tego, które z podstron są najchętniej przez użytkowników przeglądane i najbardziej dla nich interesujące. Sprawdzimy to po liczbie kliknięć w daną zakładkę.
  2. Działanie / Ten parametr będzie bardzo przydatny do określania konkretnego zdarzenia, który będzie miał być śledzony w witrynie w danej sekcji. Jeśli weźmiemy pod uwagę kategorię materiały wideo, to do wykonywanych działań zaliczać się będą kliknięcia: odtwórz, zatrzymaj lub wstrzymaj. Natomiast jeśli będzie to grafika, to tutaj do działań będą należały opcje powiększanie lub pomniejszanie. Jeśli zaopatrzysz się w takie działanie, możesz poznać reakcje swoich klientów, na przykład to, że powiększali grafikę, może świadczyć o ich zainteresowaniu produktem.
    W określone działania wpisuje się też zapis do newslettera. Działanie to pomoże zoptymalizować jego formę, jak również dobrać takie jego miejsce na stronie, które będzie wiązało się z największym zainteresowaniem użytkowników.
  3. Etykieta / Wprowadzanie sekcji etykieta nie jest wymagane, ale za to pożądane. Dzięki tej opcji można umieszczać dodatkowe informacje analizowanych zdarzeń, takie jak tytuły filmów, obrazów, nazwy pobranych materiałów. Utworzone etykiety będą widniały w raportach śledzenia zdarzeń. Może ona stanowić dodatkowe wytyczne, jeśli chcemy wyodrębnić jakieś konkretne zdarzenie i mieć dane wyłącznie do tego działania. Nie znajdziemy tu narzuconych ograniczeń co do etykietowania zdarzeń, można kierować się dowolnością. Jednak należy zrobić to w sposób przemyślany, który będzie dla nas ułatwieniem w segmentowaniu danych. Zadbaj też o to, aby etykiety nie był powtarzalne, bo niekorzystnie wpłynie to na obliczanie danych. Etykietą możemy opatrzyć każdy osobny plik, czy to film, grafikę czy pobrany materiał.
  4. Wartość / W tej sekcji nie umieszczamy nazw czy określonych działań, a tylko liczby całkowite. Danemu obiektowi znajdującemu się w naszej witrynie przypisujemy jakąś wartość liczbową. W przypadku filmów wideo najczęściej używa się pomiaru w sekundach. Wartość ta może określać czas odtwarzania pliku, wczytywania pliku czy jego pobierania. W raporcie wartość ta jest sumowana wraz ze wszystkimi innymi zdarzeniami. Raport pokaże również średnią każdej wybranej kategorii.
  5. Zdarzenia bez interakcji / Istnieją zdarzenia, które podlegają śledzeniu, ale nie wymagają interakcji i są zazwyczaj końcowym parametrem. Dotyczy to witryn one page, które nie wymagają od użytkownika dodatkowych działań na stronie. W tym przypadku cenną informacją będzie to, ile czasu użytkownik spędził na stronie. Do oceny tego zjawiska może się przydać tak zwana reguła minutnika, która wskazuje, ile czasu użytkownik spędził na stronie, co może wskazywać na jego zainteresowanie zamieszczonymi tam treściami. Na podstawie tych danych można wysłać do Analyticsa określone zdarzenia, a to z kolei wyśle nam odpowiedni event. Przed przystąpieniem do wdrożenia minutnika, należy określić, po jakim czasie w milisekundach zdarzenie ma być wywołane, kolejno limit wywołań i warunek uruchomienia. Może się w to wliczać adres jednej strony, w której minutnik się włączy po 10 sekundach od jej uruchomienia. Scrollowanie strony to też działanie opatrzone pewną strategią. Jeśli umieścimy na stronie grafikę, a pod nią opis, użytkownik będzie musiał przewinąć, aby móc go odczytać. Jest to element warty zbadania, bo będzie informacją zwrotną mówiącą o tym, że użytkownik poczuł się zaintrygowany grafiką i przeczytał artykuł. Jeśli dane podpowiedzą, że nie poczynił on żadnych działań i nie zapoznał się z treścią, wtedy będzie można pomyśleć nad zmianą rozmieszczenia poszczególnych elementów na stronie.

 

Pamiętaj!

Po wdrożeniu do swoich działań akcji śledzenia zdarzeń należy pamiętać, aby były na bieżąco monitorowane. Będzie do tego potrzebny kod witryny. Wymogiem, aby zdarzenia napływały do naszego konta Google Analytics jest odpowiednie zaopatrzenie śledzonych elementów w specjalnie oznaczone kody, na przykład klasa czy działanie. Jest to warunek konieczny do stworzenia wymaganej reguły.