Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

16 kwietnia 2020 Dodane przez
Czy reklama na Facebooku jest skuteczna

Reklama na Facebooku to od lat jedno z najskuteczniejszych narzędzi, które pomaga przedsiębiorcom w promocji ich produktów i usług oraz zwiększaniu świadomości marki w Internecie. Facebook nadal jest w czołówce mediów społecznościowych z największą liczbą użytkowników. Liczy bowiem ok. 2,5 miliarda osób, w tym 15 milionów polskich Internautów. To ogromna baza osób, wśród których znajdują się także Twoi potencjalni Klienci!

 

Na czym ona polega?

Reklama na Facebooku jest związana z Facebook Ads, czyli systemem reklamowym na Facebooku za pośrednictwem, którego możesz publikować reklamy na Facebooku, Instagramie, czy też Messengerze. Bez względu na to, czy oferujesz usługi fryzjerskie, budowlane, czy prowadzisz sklep internetowy, możesz dotrzeć do osób zainteresowanych, dzięki właściwie spersonalizowanej reklamie. Oczywiście odpowiednie stargetowanie reklamy wymaga czasu, zaangażowania i pewnej wiedzy na temat zachowań i zainteresowań Twoich klientów. Od tego należy zacząć swoje działania reklamowe, by przyniosły oczekiwany skutek.

 

Krótki czas oczekiwania na efekty

Jeśli już właściwie spersonalizujesz reklamę, możesz mieć gwarancję natychmiastowych efektów. Po ustawieniu jej i opłaceniu niemalże błyskawicznie pojawia się potencjalnym zainteresowanym odbiorcom. Ta forma komunikacji sprawdza się idealnie w przypadku krótkich akcji promocyjnych, które przygotowałeś dla swoich klientów, a o których chcesz ich szybko poinformować, a także na początku prowadzenia Twojej firmy, gdy zależy Ci na dotarciu do jak największej grupy odbiorców i zbudowaniu społeczności wokół Twojej marki.

 

Wgląd do statystyk reklamy

Facebook umożliwia Ci wzgląd do statystyk Twojej reklamy. Możesz szybko i łatwo dowiedzieć się ile osób kliknęło w link, kierujący do Twojej oferty lub strony internetowej, które posty były skuteczne, a które były mało atrakcyjne z punktu widzenia odbiorcy. Ponadto możesz sprawdzić, które posty zakończyły się konwersją. Dogłębna analiza statystyk dostarcza Ci cennych informacji, które możesz wykorzystać w przyszłych działaniach reklamowych, co z pewnością wpłynie na poprawę wyników sprzedażowych.

 

Duże zasięgi reklamy

W związku z tym, że Facebook gromadzi ogromną rzeszę ludzi, konieczny jest pewnego rodzaju „przesiew treści”, za który odpowiedzialny jest algorytm. Decydując się na darmowe prowadzenie profilu firmowego na tym portalu, trzeba liczyć się, że posty reklamowe mogą dotrzeć do jedynie kilku procent Twoich fanów i potencjalnych klientów. Dzięki płatnej reklamie otrzymasz dodatkowy, cenny zasięg, do których trafią Twoje posty sponsorowane. Mogą pojawiać się one klientom Twojej konkurencji, jeśli podczas targetowanie reklamy zaznaczysz lokalizację w ich pobliżu, ale również osobom, które wchodziły na Twój profil, ale nie dokonały zakupu.

 

Większa sprzedaż i świadomość Twojej marki

Dzięki płatnej reklamie, odpowiednio stargetowanie trafisz do zainteresowanych odbiorców, co w efekcie przełoży się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Ponadto zwiększysz świadomość Twojej marki w przestrzeni Internetu. Skuteczną reklamę z pewnością zapamiętają Twoi odbiorcy. Warto pamiętać, że bardzo wiele zależy od Twojej znajomości systemu Facebook Ads i umiejętności tworzenia i targetowanie reklam. Jeśli chcesz stworzyć tego typu reklamy, a nie wiesz jak to zrobić, warto powierzyć tę kwestię w ręce specjalistów.