Opinie o firmie w internecie – monitorowanie, zarządzanie i pozyskiwanie.

18 września 2020 Dodane przez

„W ciągu ubiegłego roku 90% konsumentów skorzystało z Internetu w celu znalezienia lokalnej firmy.

Każdego dnia 33% konsumentów sprawdza opinie w internecie.

Przeciętny konsument spędza 13 minut i 45 sekund czytając recenzje, zanim podejmie decyzję o zakupie lub skorzystaniu z usługi.

Statystyczny konsument zapozna się z 10 opiniami na temat produktu lub usługi, które oferuje firma, zanim jej zaufa.

Wśród konsumentów którzy czytają recenzje, 97% czytało odpowiedzi firm na opinie klientów zamieszczone w Internecie.”¹

 

Badania wskazują jednoznacznie – opinie klientów w internecie są bardzo ważne dla wizerunku firmy i bezpośrednio wpływają na decyzje zakupowe  potencjalnych klientów. W dzisiejszym świecie o Twojej firmie może mówić każdy – warto więc kontrolować pojawiające się opinie. Ilość miejsc w internecie, gdzie można taką opinię zostawić jest ogromna. Jest to np.

  • w opiniach na Twojej www
  • Opinie w Google Maps
  • recenzje na Facebooku
  • komentarze pod postami na Facebooku lub Instagramie
  • platformy zbierające opinie np. Opineo
  • platformy branżowe np. Tripadvisor, Booking.com
  • serwisy ogłoszeniowe np. OLX, Allegro
  • porównywarki cen np. Ceneo
  • fora internetowe
  • grupy na Facebooku
  • portal z opiniami o pracodawcach np. GoWork.pl

Jak widzisz jest tego naprawdę sporo i ręczne przeglądanie i wyszukiwanie opinii byłoby czasochłonne. W sprawnym monitoringu opinii przychodzą z pomocą narzędzia internetowe. Zapoznaj się z poniższą listą, by w łatwy sposób zarządzać wizerunkiem firmy.

Narzędzia do monitoringu opinii w internecie

Google Alerts – bezpłatne narzędzie, które zbiera wzmianki na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych i pomaga śledzić treści, które dotyczą Twojej firmy.Narzędzie to śledzi wiele miejsc (z pominięciem social mediów): wiadomości, blogi, witryny, filmy, książki, dyskusje, finanse. Alerty przychodzą na maila.

 

Brand24 – zaawansowane i płatne (149 zł/mc) narzędzie do monitoringu sieci.Narzędzie śledzi publiczne wzmianki z social media, forów internetowych, serwisów informacyjnych, blogów,  podcastów i newsletterów. Umożliwia zaawansowaną analitykę wyników. Wzmianki oznaczane są jako pozytywne, neutralne i negatywne. Powiadomienia, alerty i raporty o nowych wzmiankach możesz otrzymywać nawet co godzinę na telefon lub maila.

 

Sprout Social – narzędzie do monitorowania social media, minimum płatne 99 USD/mc. Będzie bardzo przydatne dla marek osobistych i influenserów. Łączy w sobie funkcje monitorowania wzmianek oraz zarządzania profilami w social media tj. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest. Umożliwia planowanie postów, tworzenie harmonogramów.

Jak reagować na opinie?

Klienci niestety chętniej zostawiają opinię na temat zakupów lub usług, z których nie byli zadowoleni. Negatywną opinię mogą bowiem zostawić szybko i anonimowo. 97% odbiorców czyta odpowiedzi firmy na pozostawione opinie – warto więc się odnieść do pozostawionego komentarza – wyjaśnić, odnieść się do regulaminu sklepu, przeprosić, a może zaproponować rabat. Dużo trudniej zmobilizować klientów, by zostawić pozytywną ocenę.  Jak więc to zrobić?

Jak pozyskać nowe opinie?

  • Widget na www, który umożliwi wystawianie opinii i przeniesie klienta do wizytówki w Google.
  • Buttony „Oceń produkt” w sklepie e-commerce.
  • Ozdobna karteczka dołączana do przesyłki – z podziękowaniem za zakup i prośbą o wystawienie opinii np. na Facebooku.
  • Zniżki za wystawioną opinię.
  • Przypomnienie newsletterze.

 

 

 

 

 

 

Źródło¹. Ukontentowani.pl