Opcje targetowania w reklamach LinkedIn
10 lutego 2022/
Kategoria: BLOG

Linkedin to kanał, który pozwala dotrzeć do wysoce wyspecjalizowanych grup docelowych. Jest idealny dla branży B2B. 6/10 osób ankietowanych przez LinkedIn szuka na portalu ciekawych treści, typowo biznesowych.
Ale jakie możliwości targetowania daje reklamodawcom?
Lokalizacje
- Miejsce zamieszkania
- Miejsce pobytu
Firmy
- Kategorie firm: pozwala targetować na firmy według niestandardowych segmentów, takich jak S&P 500.
- Kontakty w firmie: możesz dotrzeć do kontaktów 1. stopnia pracowników firm, które wybierzesz. Kwalifikują się tylko firmy z ponad 500 pracownikami.
- Obserwujący firmę: możesz dotrzeć do obserwujących Twoją stronę LinkedIn.
- Wskaźnik rozwoju firmy: pozwala targetować na firmy według ich corocznego wskaźnika rozwoju określanego na podstawie czynników takich jak: wzrost liczby pracowników albo wywnioskowane dane innych podobnych firm działających w tej samej lokalizacji i branży.
- Branża firmy
- Nazwa firmy
- Przychody firmy: pozwala targetować na firmy według szacowanego przychodu rocznego.
- Wielkość firmy: możesz dotrzeć do członków na podstawie rozmiaru organizacji, w której pracują. Wielkość firmy wynika z liczby pracowników podanej na stronie LinkedIn organizacji.
Dane demograficzne
- Wiek
- Płeć
Wykształcenie
- Tytuły/stopnie naukowe
- Kierunki studiów
- Uczelnie uczelnia, college, uniwersytet lub inna instytucja oświatowa
Doświadczenie zawodowe
- Obowiązki służbowe: wynikają z ustandaryzowanych, pogrupowanych nazw stanowisk podawanych przez członków LinkedIn.
- Poziom w hierarchii: dotyczy rangi i znaczenia obecnej roli członka w organizacji.
- Stanowisko
- Umiejętności członka: bardzo istotne słowa kluczowe w profilu i w części „Umiejętności i potwierdzenia”, które wskazują na specjalizację w danej dziedzinie. Są to umiejętności podane przez użytkownika w części profilu Umiejętności i potwierdzenia, wyszczególnione w treści profilu lub wynikające z podanych umiejętności.
- Lata doświadczenia: dotrzyj do grupy odbiorców na podstawie łącznej liczby lat doświadczenia zawodowego. Wykluczamy wszelkie przerwy w karierze i nie liczymy nakładających się stanowisk podwójnie.
Zainteresowania i cechy
- Grupy członka: grupy LinkedIn, w których członkowie posiadający te same zainteresowania lub powiązania zawodowe.
- Zainteresowania członka: kategorie zainteresowań rozpoznane i wywnioskowane na podstawie działań i zainteresowania członka treściami na LinkedIn.
- Cechy członków: bezpośrednie i wywnioskowane cechy zachowań oparte na działaniach członków na LinkedIn, informacjach profilowych i innych danych.
Można wykorzystać LinkedIn również w remarketingu. Przydatne są tutaj dwie funkcje:
- Matched Audiences – daje możliwość kierowania reklam do pracowników wybranych firm lub osób, które były na Twojej stronie internetowej, a także do importowania listy adresów e-mailowych i jej synchronizowania z danymi uzyskanymi z LinkedIn,
- LinkedIn Insight Tag – to krótki kod, który można dodać do witryny internetowej, aby otrzymywać szczegółowe raporty dotyczące kampanii oraz uzyskać wartościowe informacje o odwiedzających stronę. Za pomocą Insight Tag aplikacji, możesz śledzić konwersje, retargetować odwiedzających witrynę i wyświetlać informacje demograficzne o użytkownikach LinkedIna, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową.
Źródła:
LinkedIn.com Targeting Options for LinkedIn Advertisements
LinkedIn.com Retargeting – Przegląd