Opcje targetowania w reklamach LinkedIn

10 lutego 2022 Dodane przez

Linkedin to kanał, który pozwala dotrzeć do wysoce wyspecjalizowanych grup docelowych. Jest idealny dla branży B2B. 6/10 osób ankietowanych przez LinkedIn szuka na portalu ciekawych treści, typowo biznesowych.
Ale jakie możliwości targetowania daje reklamodawcom?

Lokalizacje

  • Miejsce zamieszkania
  • Miejsce pobytu


Firmy

  • Kategorie firm: pozwala targetować na firmy według niestandardowych segmentów, takich jak S&P 500.
  • Kontakty w firmie: możesz dotrzeć do kontaktów 1. stopnia pracowników firm, które wybierzesz. Kwalifikują się tylko firmy z ponad 500 pracownikami.
  • Obserwujący firmę: możesz dotrzeć do obserwujących Twoją stronę LinkedIn.
  • Wskaźnik rozwoju firmy: pozwala targetować na firmy według ich corocznego wskaźnika rozwoju określanego na podstawie czynników takich jak: wzrost liczby pracowników albo wywnioskowane dane innych podobnych firm działających w tej samej lokalizacji i branży.
  • Branża firmy
  • Nazwa firmy
  • Przychody firmy: pozwala targetować na firmy według szacowanego przychodu rocznego. 
  • Wielkość firmy: możesz dotrzeć do członków na podstawie rozmiaru organizacji, w której pracują. Wielkość firmy wynika z liczby pracowników podanej na stronie LinkedIn organizacji.

Dane demograficzne

  • Wiek
  • Płeć

Wykształcenie

  • Tytuły/stopnie naukowe
  • Kierunki studiów
  • Uczelnie uczelnia, college, uniwersytet lub inna instytucja oświatowa

Doświadczenie zawodowe

  • Obowiązki służbowe: wynikają z ustandaryzowanych, pogrupowanych nazw stanowisk podawanych przez członków LinkedIn.
  • Poziom w hierarchii: dotyczy rangi i znaczenia obecnej roli członka w organizacji.
  • Stanowisko
  • Umiejętności członka: bardzo istotne słowa kluczowe w profilu i w części „Umiejętności i potwierdzenia”, które wskazują na specjalizację w danej dziedzinie. Są to umiejętności podane przez użytkownika w części profilu Umiejętności i potwierdzenia, wyszczególnione w treści profilu lub wynikające z podanych umiejętności.
  • Lata doświadczenia: dotrzyj do grupy odbiorców na podstawie łącznej liczby lat doświadczenia zawodowego. Wykluczamy wszelkie przerwy w karierze i nie liczymy nakładających się stanowisk podwójnie.

Zainteresowania i cechy

  • Grupy członka: grupy LinkedIn, w których członkowie posiadający te same zainteresowania lub powiązania zawodowe.
  • Zainteresowania członka: kategorie zainteresowań rozpoznane i wywnioskowane na podstawie działań i zainteresowania członka treściami na LinkedIn.
  • Cechy członków: bezpośrednie i wywnioskowane cechy zachowań oparte na działaniach członków na LinkedIn, informacjach profilowych i innych danych.

Można wykorzystać LinkedIn również w remarketingu. Przydatne są tutaj dwie funkcje:

  • Matched Audiences – daje możliwość kierowania reklam do pracowników wybranych firm lub osób, które były na Twojej stronie internetowej, a także do importowania listy adresów e-mailowych i jej synchronizowania z danymi uzyskanymi z LinkedIn,
  • LinkedIn Insight Tag – to krótki kod, który można dodać do witryny internetowej, aby otrzymywać szczegółowe raporty dotyczące kampanii oraz uzyskać wartościowe informacje o odwiedzających stronę. Za pomocą Insight Tag aplikacji, możesz śledzić konwersje, retargetować odwiedzających witrynę i wyświetlać informacje demograficzne o użytkownikach LinkedIna, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową.

Źródła:
LinkedIn.com Targeting Options for LinkedIn Advertisements
LinkedIn.com Retargeting – Przegląd