Lead Ads

17 lipca 2020 Dodane przez

Dzięki kampaniom Lead Ads („Pozyskiwanie Kontaktów”) na Facebooku możemy uzyskać dane kontaktowe od potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją usługą lub produktem.

Jak działa kampania Lead Ads?

Proces pozyskiwania leadów za pomocą Lead Ads z punktu odbiorcy wygląda następująco:

  1. widzi reklamę,
  2. klika w przycisk,
  3. otwiera się okno z formularzem, większość danych jest uzupełniona, ponieważ zaciągnęły się automatycznie z Facebooka,
  4. akceptuje regulamin i przesyła formularz kontaktowy.

Jak widzisz, proces ten jest bardzo prosty i z punktu widzenia odbiorcy reklamy zamyka się w 4 krokach. Jak wygląda to od strony technicznej?

Konfigurujemy dla Ciebie kampanię z celem „Pozyskiwanie Kontaktów” i dobieramy grupy odbiorców, którym mają wyświetlać się reklamy. Osoba widzi reklamę i jeśli jest zainteresowana ofertą i chce zostawić swoje dane kontaktowe – klika w przycisk. Przy Lead Adsach mamy do wyboru kilka opcji przycisków: Wyślij wniosek, Zarezerwuj teraz, Pobierz, Sprawdź cenę, Skorzystaj z oferty, Więcej informacji, Zarejestruj się, Subskrybuj. 
Po kliknięciu w przycisk otwiera się formularz do wypełnienia w dane np. imię i nazwisko, miasto, telefon i/lub mail. Większość danych zostanie automatycznie zaciągnięta z Facebooka, więc jest to szybka i wygodna forma. Co więcej, odbiorca wypełnia formularz nie opuszczając Facebooka, więc nie wymaga to od Ciebie wprowadzania zmian na Twojej stronie www.
Pozyskane dane służą do kontaktu z potencjalnymi klientami. Kampania może się sprawdzić szczególnie w branży B2B.

Oprócz wymienionych wyżej, podstawowych danych możemy poprosić o:
dane kontaktowe: numer telefonu, ulica, miasto, kraj, kod pocztowy.
informacje o użytkowniku: imię, nazwisko, imię i nazwisko.
pytania o demografię: data urodzenia, płeć, stan cywilny, status związku.
informacje o pracy: stanowisko, służbowy numer telefonu, służbowy mail, nazwa firmy.
Masz też możliwość zadania własnych pytań. Należy jednak pamiętać – im krótszy formularz, tym lepiej. Nikt nie lubi ich wypełniać, dlatego zalecamy pozyskiwać zawsze tylko niezbędne informacje.

Jak wykorzystać Lead Adsy?

Kampania Lead Ads daje masę możliwości, w jakich możemy ją wykorzystać:

  • Umawianie wizyt, spotkań – przykładowo: zamiast dzwonić do Twojej firmy, klient pozostawia swój numer telefonu. Po uzupełnieniu formularza jest informowany, że to Ty się z nim skontaktujesz.
  • Budowanie bazy mailingowej – Lead Adsy można wykorzystać do tego, by zachęcić odbiorców do zapisania się do Twojego newslettera.
  • Wysyłanie katalogu produktów, katalogu próbek online – np. Zostaw swoje dane kontaktowe, a prześlemy Ci katalog na maila.
  • Zapisy osób na wydarzenie, webinar, konferencję, szkolenie.
  • Dzielenie się lead magnetami – darmowe ebooki, poradniki, raporty, konsultacje, infografiki lub rabaty. – W zamian za dane kontaktowe odbiorcy oferujesz mu coś dla niego wartościowego i to za darmo.