Reklama na Pintereście – Pinterest Ads

26 lipca 2022 Dodane przez

PINTEREST ADS, czyli reklama na platformie Pinterest

Pinterest jest popularną, ogólnoświatową aplikacją służącą głównie do poszukiwania inspiracji i pomysłów. Aplikacja ta w większości przypadków i Wam kojarzy się z estetycznymi ujęciami i zdjęciami. Prawidłowo się Wam kojarzy, ponieważ estetyka w tym medium społecznościowym jest niezwykle ważna. To właśnie zdjęcia na tej platformie mają za zadanie przyciągać uwagę odbiorców. Pinterest jest studnią bez dna, w której internauta znajdzie wszystko – od pomysłów na urządzenie wnętrz, stylizacji po inspiracje na zdjęcia, filmy, zaproszenia i inne wizualne produkty i efekty.

Platforma ta, charakteryzuje się przede wszystkim potencjałem sprzedażowym – nie jest przesycona kampaniami reklamowymi, zdecydowanie łatwiej jest tu dotrzeć do klientów niż na Facebooku czy Instagramie.

Z JAKICH ŹRÓDEŁ INTERNAUCI BIORĄ POMYSŁY NA ZAKUPY?

62% → PINTEREST

47% → WYSZUKIWARKA

42% → RODZINA I ZNAJOMI

36% → SOCIAL MEDIA

Platforma Pinterest umożliwia realizację kampanii w czterech formatach:

  • piny promowane,
  • piny firmowe,
  • piny karuzelowe,
  • piny aplikacji,

które mają za zadanie zachęcać odbiorców do instalacji tej aplikacji.

RADA: Przypinaj piny ze swojej strony internetowej – każda osoba, która w niego kliknie będzie automatycznie przenoszona do Twojej witryny!

CELE KAMPANII PINTEREST ADS:

Mechanizmy reklamowe na Pintereście pomagają w określeniu celu biznesowego, który Twoja firma chce osiągnąć. Do wyboru mamy 3 podstawowe kryteria:

  1. ZAANGAŻOWANIE – działania mające na celu nawiązanie relacji i interakcji z użytkownikami. Działania te poprawiają wizerunek i wiarygodność Twojej marki.
  2. RUCH – działania mające na celu zwiększenie ruchu w witrynie twojej firmy.
  3. WIDOCZNOŚĆ – działania mające na celu promowanie Twojej firmy wśród użytkowników z jasno określonej grupy docelowej.

Powyższe cele można oczywiście ze sobą łączyć. Następnie, po określeniu celu kampanii Pinterest Ads należy zastanowić się nad rodzajem targetowania.

TARGETOWANIE REKLAMY PINTEREST ADS

Co prawda platforma Pinterest nie udostępnia bardzo szczegółowych informacji na temat targetowania reklam, jednak z punktu widzenia niektórych branż dzięki niej dociera się lepiej do potencjalnych klientów niż na standardowym Facebooku.

Pinterest oferuje kilka możliwości dotarcia potencjalnych klientów do Twojej firmy poprzez:

  • ZAINTERESOWANIA – Pinterest w pewnych dziedzinach (np. design, eventy, podróże czy sztuka) oferuje bardzo szczegółowy podział poszczególnych preferencji i zainteresowań użytkowników.
  • SŁOWA KLUCZOWE – Pinterest Ads umożliwia emisję reklam przy użyciu kluczowych fraz. Zatem reklama Twojej firmy może pokazywać się tylko osobom, które na Pintereście poszukują konkretnych fraz czy produktów.
  • DANE DEMOGRAFICZNE są nieodłącznym elementem targetowania w mediach społecznościowych, dostępne również i w Pinterest Ads. Reklama Twojej marki będzie wyświetlała się tylko odbiorcom o konkretnej płci, wieku i mieszkającym w danej lokalizacji.

RODZAJE REKLAM PINTEREST ADS:

Bardzo wiele zależy od wyboru odpowiedniej formy reklamy. Pinterest Ads oferuje nam:

  • STANDARDOWE PINY – reklamy w postaci zdjęć i grafik.
  • KARUZELA – to zbiór kilku kart (2-5) prezentujących różne produkty. Format tej reklamy dociera i trafia najczęściej w odbiorców, którzy preferują różnorodność.
  • PINY VIDEO – reklama typu video działa tak jak reklama w standardowym pinie, różni się jedynie tym, że video zastępuje obraz.
  • PINY ZAKUPOWE to kreacja graficzna, gdzie reklamowane produkty są oznaczane białymi punktami. W momencie, gdy użytkownik kliknie wybrany punkt, pojawia się szczegółowy opis produktu i potencjalna możliwość jego szybkiego zakupu.

ZALETY PODEJMOWANIA AKTYWNOŚCI W APLIKACJI PINTEREST:

  • długotrwałość postów – „żywotność” pinów wynosi średnio 3,5 miesiąca (105-110 dni) w porównaniu do Facebooka, gdzie post utrzymuje się ok. 90 minut,
  • możliwość umieszczania aktywnych linków w każdym pinie,
  • łatwość w obsłudze,
  • aktywność użytkowników – jest dość duża, ponieważ jakieś 80% pinów stanowią repiny i reposty,
  • poprzez personalizację zainteresowań klient może sam dotrzeć do Twojej marki.

Podsumowując, Pinterest jest pewnego rodzaju, specyficzną platformą social mediów, jednak z drugiej strony jest dla niektórych branż kluczowym miejscem reklamowym. Portal pozwala na określanie, personalizację zainteresowań i preferencji użytkowników, dlatego też łatwiej trafić z naszym produktem do odbiorców, którzy korzystają z tej aplikacji. Pinterest Ads jest dedykowane szczególnie firmom z branży odzieżowej, design, podróżniczej czy kultury i sztuki. Jeśli zależy Ci, jako przedsiębiorcy, na zdobyciu klienta poprzez jego ulubiony, spersonalizowany portal to reklama poprzez Pinterest Ads jest bezapelacyjnie dla Ciebie!