Zastosowanie marketing automation

Jak działa automatyzacja marketingu? Dzięki technologii i marketing automation możesz z mniejszym wysiłkiem zwiększać skuteczność działań marketingowych. Automatyzacja pozwala zaoszczędzić Ci sporo Twojego cennego czasu. 77% marketerów odnotowało wzrost konwersji dzięki automatyzacji działań marketingowych.
Co to jest marketing automation? To technologia, dzięki której możemy zautomatyzować nasze wybrane działania marketingowe i mierzenie efektów tych działań. Pozwala jeszcze szybciej zyskiwać klientów i koordynować procesy marketingowe np. tworzyć całe scenariusze, które prowadzą klienta przez jego ścieżkę zakupową.
Przejdź do dalszej części artykułu, by sprawdzić możliwe zastosowania automatyzacji marketingu dla Twojej firmy!
- E-mail marketing – newsletter i autoresponder
Skuteczny e-mail marketing może on osiągać naprawdę wysoki stopień dotarcia i otwieralności (rzędu nawet 40-50%) przy stosunkowo niskich kosztach jego prowadzenia. Dobry open rate szacuje się na 15-28%.
Wszystko można zaplanować przez napisanie jednej wiadomości w szablonie, która wyśle się razem z personalizacją w odpowiednim czasie. Można tworzyć scenariusze działań lub grupy odbiorców (np. osób, którym chcemy się przypomnieć po długim czasie lub grupę klientów, którzy robią u nas zakupy najczęściej).
5 narzędzi do e-mail marketingu:
– GetResponse
– ActiveCampaign
– MailChimp
– SalesManago
– ConvertKit
2. Chatboty
Dzięki Chatbotom w Messengerze możemy błyskawicznie – od razu odpisać klientowi. Większość pytań od klientów jest podobna i dotyczy podobnych spraw. Możemy przygotować zestaw odpowiedzi, a chatbot będzie wysyłał je za nas. Możemy również spersonalizować wiadomości. Dobrym pomysłem będzie rozrysowanie na kartce wszystkich ścieżek dialogowych i wypisanie typowych pytań klientów i odpowiedzi. Dostępne są na rynku darmowe narzędzia do tworzenia chatbotów. Upraszczają one proces programowania robota, poradzi sobie z nimi nawet osoba bez szerokiej wiedzy technicznej.
2 bezpłatne narzędzia do budowania chatbotów:
– Manychat
– Chatfuel
3. Chat na Twojej stronie www
Chat na stronie internetowej pozwala użytkownikom skontaktować się z firmą w danej chwili np. by szybko rozwiązać swój problem.
Na rynku dostępna jest np. platforma LiveChat, która automatyzuje Twoją pracę i napędza sprzedaż! Pozwala na:
- sprzedaż – możesz zaproponować swój produkt lub usługę w czacie, ustawić i śledzić cele sprzedaży, kontaktować się z gośćmi, którzy utknęli w koszyku. Można też upsellować proponując produkty uzupełniające.
- wsparcie – pomagaj klientom, gdy tego potrzebują
- automatyzacja – możesz zautomatyzować i skalować obsługę klienta w kilka sekund. Skonfigurować automatyczne powitania i routing czatu, aby poprawić przepływ pracy i zaoszczędzić czas.
4. Kampanie SMS
Automatyzacja marketingu w kampaniach SMS to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi do komunikacji z klientami. Wiodące sklepy internetowe osiągają open rate na poziomie aż 98%! Z tego aż 69% odczytywanych jest w ciągu 5 minut! Narzędzia oferują automatyczne rozwiązania m.in. gotowe systemy automatyzacji SMS w przypadku porzucenia koszyka, urodzin, potwierdzenia zamówienia i wysyłki.
5 narzędzi do kampani SMS:
– Getresponse
– Sare
– SMSAPI
– Freshmail
– Omnisend
5. Pop-upy
Pop-up, czyli wyskakujące na stronie www okienko możemy wykorzystać do zwiększenia sprzedaży w sklepie. Możemy przedstawić klientowi spersonalizowaną ofertę: promocję, kod rabatowy, przypomnieć o porzuconym koszyku, zachęcić do zapisu do newslettera.
Do utworzenia pop-upów wykorzystaj wtyczki, dla WordPressa będą to np.:
– Elementor Popup Builder
– HubSpot All-In-One Marketing
– Beeketing
6. Powiadomienia PUSH
Powiadomienia PUSH wyskakujące w telefonie lub w rogu ekranu komputera – krótkie, konkretne i spersonalizowane komunikaty reklamowe. Możemy w nich przekazać ofertę lub informacje, z którymi chcemy dotrzeć do klienta.
7. Powiadomienia o dostępności produktu
Na pewno miałeś sytuację, że produkt lub np. rozmiar ubrania, które chcesz kupić został wyprzedany. Większość większych sklepów oferuje już w tej chwili powiadomienia o dostępności produktu. Po wypełnieniu krótkiego formularza w swój adres email, klient otrzyma powiadomienie w czasie rzeczywistym o dostępności produktu,
Tutaj – znajdziesz instrukcję, jak włączyć powiadomienia o dostępności produktów w WordPressie.
Technologia otwiera przed nami nowe możliwości. Marketing automation pozwala zwiększyć skuteczność działań, odciążyć pracowników i zaoszczędzić ich czas. Na pewno warto wdrożyć go w swojej firmie!
Źródła:
https://digitalk.pl/blog/7-zastosowan-marketing-automation-jak-dziala-automatyzacja-marketingu/