Barbie i jej marketingowy sukces

26 lipca 2023 Dodane przez

21 lipca 2023 roku na ekranach kin zadebiutował długo wyczekiwany film o jednej z najlepiej sprzedających się zabawek i jednocześnie najbardziej znanych ikon kultury masowej. Oczywiście mowa o najpopularniejszej lalce na Świecie- Barbie. Wielki powrót bestsellerowej lalki wywołał ogromne zainteresowanie społeczności. Do spotęgowania szału wywołanego premierą przyczyniły się skuteczne działania marketingowe, które umożliwiły przeniesienie odbiorców do innego Świata. Na marketingowe powodzenie duży wpływ mieli również zaangażowani aktorzy oraz artyści. W główne role wcielili się Margot Robbie i Ryan Gosling, posiadający szerokie rzesze fanów. Za ścieżkę dźwiękową odpowiadali muzycy tacy jak Dua Lipa, Tame Impala oraz Nicky Minaj. Dodatkowo wśród kluczowych czynników sukcesu znalazła się obszerna gama partnerstw z produktami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o fenomenie Barbie i akcjach promocyjnych zapraszamy do dalszej części artykułu!

  • W wielu miastach pojawiły się różowe przystanki autobusowe. Co więcej na przystankach można spotkać różowe ławki z reklamą filmu.
  • W Londynie zauważono różowe obrandowane autobusy, taksówki oraz budki telefoniczne, a stacja metra Barbican zmieniła nazwę na Barbiecan
  • Wiele marek odzieżowych m.in: Zara, Stradivarius, Pepco, Primark wprowadziło specjalne kolekcje Barbie. Zara jako pionierska sieciówka zaaranżowała swoje salony w Nowym Jorku oraz Paryżu w stylu Barbie.
  • Snapchat stworzył możliwość zobaczenia słynnych budynków, jakby należały do świata Barbie oraz udostępnił filtr, w którym można przymierzać stroje z filmu.
  • W Warszawie w weekend premiery filmu można było spotkać Cadillaki Uber Pink. Przejażdżka kultowym autem umożliwiła jego pasażerom poczuć się jak w świecie Barbie.
  • Burger King wprowadził zestaw Barbie Combo, w którym znajduje się Pink Burger z różowym sosem, frytki i napój. Na deser można zamówić Barbie Donut Shake, który składa się z lodów, truskawek i różowego donuta.
  • Producent Impala zaprojektował model rolek, które posiadają główni bohaterowie filmu Barbie.
  • Xbox wypuścił specjalną konsolę Dremhouse. Jej użytkownicy mogą poczuć się jak mieszkańcy DreamLandu. Jeśli zdecydujesz się zagrać w Forza Horizon 5 to do Twojej dyspozycji będzie różowy samochód znany z filmów o Barbie.
  • Aldo Shoes zaprojektowało limitowaną serię butów, toreb i biżuterii. Wszystkie buty są pakowane w pudełko, przypominające pudełko na lalkę Barbie.
  • Firma kosmetyczna NYX wprowadziła limitowaną serię kosmetyków-NYX Barbie movie, a w ramach premiery Barbie jedna z najsłynniejszch marek lakierów do paznocki- OPI stworzyła wyjątkową kolekcję, która pozwala przetestować trend barbiecore na własnych paznokciach.
  • Pinkberry wprowadziło nową przekąskę Pinkberry Barbieland czyli mrożony jogurt o smaku truskawki i smoczego owocu z posypką Dream Sprinkles.
  • Dzięki Airbnb fani mieli możliwość zamieszkania w domu z Dreamland. Dreamhouse w Malibu można bylo wynająć od Kena, zupełnie za darmo.
  • Tangle Tizzer wypuściło szczotkę do włosów w specjalnym różowym kolorze.
  • Google również podąża za trendem Barbie, z tego względu po wpisaniu haseł związanych z tematyką Barbie w wyszukiwarce pojawiają się różowe iskierki.
  • W Chicago otworzono różową kawiarnię, gdzie serwują brunche, desery i napoje nawiązujące do świata Barbie. Dodatkowo można zrobić sobie tam zdjęcie w pełnowymiarowym pudełku dla lalek Barbie i pojeździć na rolkach.
  • Działania RTM podjęły takie sieci sklepów jak Biedronka, Żabka, Lidl oraz Ikea.

To nie całość działań marketingowych jakie zostały podjęte w ramach promocji filmu Barbie, a zaledwie ich część. Mimo to można zauważyć, że kampania promocyjna została zaplanowana w przemyślany sposób, a wszystkie podjęte kroki sprawiły, że wokół marki Barbie powstał ogromny szum.

Źródła: https://nowymarketing.pl/a/42654,everything-is-pink-czyli-marketing-wokol-filmu-barbie

https://admonkey.pl/marketing-filmu-barbie-prawdopodobnie-jedna-z-najlepszych-kampanii-promocyjnych-w-historii/
https://marketingprzykawie.pl/espresso/ambient-i-real-time-marketing-z-okazji-premiery-barbie/