Promocja profilu i budowa silnej społeczności wokół marki Mazuria

Mazuria to największa w Polsce hurtownia i sklep żeglarski.
W jednym miejscu kupisz sprzęt i wyposażenie łodzi i jachtów od światowych producentów, wysokiej jakości odzież żeglarską, elektronikę i chemię jachtową.

W celu dotarcia z produktami do szerokiego grona odbiorców, Mazuria postanowiła promować się na Facebooku, jednakże wymagał on odświeżenia i zmiany działań marketingowych. Wówczas profil liczył nieco ponad 400 polubień, natomiast posty publikowane były sporadycznie i zdobywały nieduży zasięg.

Cel ico kopia

Mazuria powierzyła nam zadanie odświeżenia fanpage’a pod kątem graficznym, wypromowania go w celu zbudowania na nim silnej i zaangażowanej społeczności (zarówno w sezonie, jak i po) oraz zwiększenia sprzedaży.

Rozwiązanie ico kopia copy

Do profilu Mazuria podeszliśmy kreatywnie i z zaangażowaniem. Pierwszym krokiem do realizacji naszych celów było przeprowadzenie analizy i dokonanie oceny dotychczasowych działań oraz stworzenie przemyślanej strategii komunikacji. Bazując na zebranych informacjach, znaleźliśmy wcześniejsze niedoskonałości i poszukaliśmy nowych, skuteczniejszych rozwiązań. Działania na profilu rozpoczęliśmy od odświeżenia wyglądu fanpage’a. Stworzyliśmy spójną komunikację wizualną na profilu, tj.  nowe szablony do postów sprzedażowych, promocyjnych, angażujących typu posty z ciekawostkami o Mazurach, czy też infografiki o żeglarstwie.

 

Docierając do nowych odbiorców wykorzystaliśmy sprawdzoną metodę – posty były dodatkowo promowane wśród osób zainteresowanych żeglarstwem oraz osób wykazujących cechy wspólne z fanami fanpage’a. Zachęcaliśmy społeczność do wejścia w interakcję z marką (komentarze, polubienia, wiadomości). Niektóre z postów uzyskiwały nawet powyżej 100 reakcji. Każdą z osób wykazujących aktywność zapraszaliśmy do polubienia fanpage’a. Proces wysyłania zaproszeń usprawniliśmy dzięki specjalnej wtyczce. Pozwoliło nam to uzyskać dodatkowe bezpłatne polubienia strony. Przedstawiliśmy markę  w roli eksperta – publikowaliśmy posty ukazujące funkcjonalność danego produktu oraz zamieszczaliśmy linki do artykułów na blogu firmowym.

 

W celu zgromadzenia w jednym miejscu społeczności zainteresowanej żeglarstwem i sklepem utworzyliśmy grupę na Facebooku o nazwie Kanałówki. Prowadziliśmy płatną kampanię na pozyskiwanie polubień, dzięki której udało nam się osiągnąć liczbę 4639 o średnim koszcie 1 zł za polubienie strony. Ponadto prowadziliśmy kampanię na promowanie postów oraz konwersje (sprzedaż z katalogu i przekierowania na stronę www).

Efekty ico kopia copy 2

Dobór odpowiednich narzędzi oraz działania w zakresie content marketingu i kampanii Facebook Ads sprawiły, że już po pierwszych tygodniach zaczęły pojawiać się pozytywne efekty. Wzrosła aktywność pod postami oraz liczba polubień, co przełożyło się również na wzrost sprzedaży. W ciągu roku naszych działań zaangażowaliśmy 65457 użytkowników, uzyskując łącznią liczbę 10854 reakcji (polubień, komentarzy, udostępnień). W rok nasze posty dotarły do 77606 osób organicznie (bez płatnych działań), natomiast zasięg płatny wyniósł 374 646. Finalnie udało nam się zbudować liczną grupę odbiorców zgromadzonych wokół profilu. Po nieco ponad roku systematycznych działań konto osiągnęło liczbę ponad 5000 fanów. Aktualnie profil polubiony jest przez 5633 użytkowników, a obserwowany przez 5758.

Chcesz zrealizować podobny projekt w swojej firmie?

INNE REALIZACJE